Orijinalini görmek için tıklayınız : Lama V4 Dikey Kuyruk Sarsıntısı
Arayı soğutmadan yeni bir başlıkla başınızı ağrıtmak istedim :)
Bol miktarda düştük, pal kırdık, çarptık ama şükür ciddi bir hasar oluşmadı ama...
Son birkaç gündür kuyrukta özellikle düşük devirlerde bir sarsıntı meydana gelmeye başladı, sarsıntı yatay değil kuyruğun yukarı aşağı hareketi ile oluyor, rotorları tek tek çalıştırıp denediğimde sarsıntının üst paller dönerken olduğunu farkettim, 50hz ile çalışan commodore marka ekranımı flashlight olarak kullandım ve pallere dönerken baktığımda paller aynı hizada dönmüyor gibi görünüyor, alt tarafta öyle bir sıkıntı yok. Velhasıl buradaki bir hobby dükkanına götürdüm ama ordaki arkadaş bunda bir sıkıntı yok dedi, ben de bilip bilmeden üzerindeki ayarları kurcalamak istemedim. Bana kalsa inner shaft alacaktım ama ona da gerek yokmuş.Dişlilerin dönüşlerine baktığımda ise altta kalan dişlide ki bu innershaft'ın dişlisi oluyor, hafif bir yalpa görüyorum.
Ne yapsam ? böyle devam mı etse yoksa ince bir teknik var mıdır bu işi çözmek için ?
sayın spunky
modelinizin düşmesi pallerinin kırılması ve bunun gibi sebepler 4 in 1 alıcınızda hassasiyet yoksunluğuna sebep olmuş olabilir hatta yerinde sallanıyor olabilir o nedenle iyice bir sabitletin mekanik olarak dişlilere baktığınızda herhangi bir dişin ezilmiş kırılmış olmasıda buna sebep olabilir.
bunun haricinde rotor şaftınızı bi takip edin onda bir sıkıntı varmı eğik mi ona da bakın yok ise motorların yataklarında sağlam durduğuna iyice bi dikkat edin yok ise gerçekten sorunu çözmek sorun demektir. (yada çok basittir)
Saygılarımla
Ceyhun.
Kendim kurcalamadan önce Antalya'daki bir R/C shop'a götürdüm ama pişman oldum :( dükkandaki arkadaşlar nedense bizim Lama'yı pek ciddiye almadılar. Sanırım ellerinde 6 kanal helikopterle doğmuş ilk hover denemelerini de küvezde yapmışlar her neyse.
Teknisyen arkadaş bunda sorun yok uçar böyle dedi bende iyi o zaman diyip çıktım, evde denge çubuğunu göz kararı biraz düzelttim, dişlilerdeki yalpayı biraz düzelttim bayaca toparladı.
Lama'nın eskisine gör daha iyi olduğuna sevindim. Aslında yaşadığınız bu olay, her pilot aynı zamanda iyi bir teknisyen de olmalıdır savını destekliyor. Yaşadığınız sorunları danışabileceğiniz kişilere danışıp, mutlaka çözümü kendiniz uygulamanız gerekecektir.
Kazasız kırımsız uçuşlar dilerim
Yukarı-aşağı sarsıntı ana pallerden kaynaklanıyordur. Shaftı ve dişlileri tabiki kontrol edin ama benim tahminimce; dişliler ya da ana şaftın ayarsızlığından paller sarsıntı yapmıyor! aksine dişlilerin ve ana şaftın sarsıntısına sebep olan şey: ana pallerdeki balans ayarsızlığı, pal tutucu ya da pitch açısını değiştiren ball linkli kolların uzunluk ayarları ya da bu aksamdan herhangi bir parçanın gevşek/ayarsız olmasındandır.
Aramızda bu modelden en çok çeken; Ceyhun :)
Eğer bu aksamda çok sık gevşeyen ya da böyle bir probleme sebep olan bir parça varsa; bu konuda Ceyhun'un tecrübelerine başvurmamız gerekiyor... ;)
aşağı yukarı sarsıntının en belirgin nedeni,ana rotorun yeterli hızda dönmemesidir.
diğer neden ana rotordan kuyruğa yeterli torkun (dönüş hızının) iletilmemesidir.
başka bir neden gerek ana rotor gerekse kuyruk rotoru ve bunlara güç ileten şaftların eğilmiş olmasıdır.
en önemli şaft ise ana rotor şaftıdır.
tabiki pal balansı en önemli husustur
Aslında bu soru için başka başlık açmak lazım ama indoor uçuştan çok bunaldım... dar alanda kırımda daha çok oluyor bence.
Biraz araştırdım buradaki bir modelci arkadaş bana doğrudan T-rex 500 alarak outdoor'a çıkmamı söyledi ama fiyat 1200 ytl civarında. gerçekten bu yatırıma gerek var mı ? yoksa falcon falan yeterli olur mu ? tabii ki istediğim şey heli'nin ufak bir rüzgarda alıp başını gitmemesi...
Spunky, helikopter ne kadar büyükse o kadar stabil olur. Bu birinci kural. Ne kadar büyük olursa o kadar pahalı olur. Bu da ikinci kural.
T-Rex 500, büyüklük açısından açık hava için uygun bir modeldir. Ama satın alma ve uçurma maliyeti yüksektir. 22,2 v luk lipo ister. 6S 4000 mA 20c liponun yurtdışı satış fiyatı 75 USD civarı. Bu lipo ile 10-12 dk. arası bir uçuş yapar. Yani 3-4 lipoya ihtiyacın var ki sahada uçuş keyfin tam olsun. 4 lipo için 300 USD para demek oluyor. Birden fazlasını aynı anda alırsan gümrük problemi olabilir. O neden tek tek almaya kalkarsan tane başına 20 USD kargo tutar. Toplam lipo maliyetin 380 USD olur o zamanda. Bu yaklaşık 600 TL demektir. 1200 TL T-Rex 500 + Kumanda olarak da bu alete 100 tl lik kumanda istemez insan, Futaba T7C alırsan 750 TL de o tutar. Toplam 2.550 TL gibi bir fiyat çıkar.
Ben olsam bu fiyata yakıtlı heli toplarım. Ama 6 kanala giriş için yakıtlıda doğru bir seçim olarak kabul görmez.
Bence en temizi, 36 dolara bir HK 450 al. Parçaları kırdıkça Copterx in alüminyum parçalarından alırsın. Acemilikte bolca kırım olur. HK 450 cüzdanını üzmez. Zaman içerisinde CopterX parçalarıyla heliyi modifiye etmiş olursun. Tabiki bu benim fikrim. Heli üstadları ne der bilemiyorum.
Bu forumda heli kullanıcılarının hemen hemen hepsi Falcon kullanmıştır. Ben de dahil olmak üzere. Falcon un en iyi tarafı, seni çok iyi bir heli teknisyeni yapar ;) İkinci iyi tarafı peşin fiyatına 10 taksit satılmasıdır. Üçüncü iyi tarafı... Hıımmm. Aklıma gelmedi.
Bende şu anda bir Falcon var. Sen en iyisi alabiliyorsan Copterx, olmazsa HK 450 al. Açık havada 450 sınıfı bu aletler fena uçmuyor. Daha dün bir HK nın ilk uçuşunu yaptık. Bir hayli rüzgar vardı. Ona rağmen benim Falcon'dan çok daha stabildi.
Indoor'dan outdoor'a geçmek istiyorsan ve de bütçe kısıtlıysa; HK450 iyi bir tercih olacaktır ;)
Fakat falcon gibi bir model de başlangıçta uygun gibi görünse de parçaları çok kalitesiz olduğundan ileride çok fazla maliyet çıkarıyor. Ben de kullandım; ve şiddetle tavsiye etmiyorum! :)
bence acemiler için en uygunelektrikli funcopter dir
amerika versiyonuda lmh 120 corona
HK-450 35$ nasıl oluyor ? nesi eksik ? nasıl anlamadım :)
HK450 sadece kittir. Parça şeklinde satılır sen parçaları alır, birleştirir, elektroniklerini ekler, uçurursun. Bu fiyata motor, ESC, Lipo, servolar, gyro, alıcı-verici dahil değildir. Üstün Çin klonlama teknolojisi sonucu böyle komik bir fiyata satılmakla beraber, parça kalitesi açısından 10 üzerinden 3, fiyat olarak da 10 üzerinden 11 puan alıp, ortalama 7 puan ile gayet iyi bir fiyat/performans oranına sahiptir.
Not: 36 dolara nakliye dahil değil. Bir o kadarda nakliyesi tutar.
Bir ekleme. HK-450 dünyaca ünlü Align TRex 450 SE modelinin klonlarından biridir. Bu modelin bir diğer klonu ise bir hayli kaliteli olan 165-190$ aralığında satılan CopterX tir. CopterX, alüminyum CNC upgradeli olarak alüminyum yada karbon fiber şaseli olarak satılır.
2 mesaj arası biraz araştırma yaptım da... kitin içinde servo, motor,gyro hiç birşey yok. bunları toptan alsak gümrükte sorun çıkma olasılığı yüksek diye tahmin ediyorum. Burdan alsak maliyet maliyet uçar bu sorunu nasıl çözüyoruz ?
Çok basit, birbirinden 4-5 gün arayla verilmiş 2 ayrı sipariş şeklinde.
Spunky, helikopter ne kadar büyükse o kadar stabil olur. Bu birinci kural. Ne kadar büyük olursa o kadar pahalı olur. Bu da ikinci kural.
Çok basit, birbirinden 4-5 gün arayla verilmiş 2 ayrı sipariş şeklinde.
şu iki cümlenin çıktısını alıp duvarıma asmak istiyorum :)
Bir hayli özlüsöz söylemişim 8) Kendim bile şaşırdım....
HK-450 satın almak istiyorsan forumda satın almadan, montaja kadar bilgiler içeren mesajlar bulman mümkün. Ama önemli olan şu aşamada HK-450 satın alman değil bence. Neden dersen, hangi heliyi hatta daha geniş anlamda hengi uçan şeyi alırsan al, önce onu uçuracak kumandaya ihtiyacın var. Bir tane kumanda al, sağlam birşey al.... Modeli daha sonra da alırsın. Hatta aldığın modeli defalarca kırarsın ama kumanda büyük ihtimalle (düşürmezsen yada ciddi bir arıza çıkarmazsa) sağlam kalır. Aynı kumanda için birden fazla alıcı alıp, yada aynı alıcıyı birden fazla modele takıp kullanabilirsin. O yüzden birşeyler satın alma dürtüsü sende baş gösterdiyse, bütçede bunu destekliyorsa, ilk hamleyi kumandaya yapman doğru olur. Ucuzundan bir kumandaya kaçarsan, emin ol ilk aldığın kumandayı en kısa zamanda kenara koyar, gider yine iyisinden almak zorunda kalırsın. Ya o ilk aldığın kumanda bir süre sonra seni tatmin etmez, yada o kumanda yüzünden durduk yere kırımlar yaşarsın... Sözün özü, önce iyi bir kumanda, sonra istediğin model....
Kumanda konusunda tamamen katılıyorum, daha sonrasında alacağım modeller için ciddi avantaj olacaktır. Futaba diye bir markadan sözedildiğini duydum ama tabi bu konuda da kör uçucuyuz :)
Futaba kumanda üreticileri içerisinde en iyilerden biridir. Futaba ve Spectrum genel kabul görmüş markalardır. Bu forumdaki katılımcıların büyük kısmı Futaba kullanıcısı ve hiç şikayet edeni görmedim. Alttaki link sana fikir verecektir.
[Sadece Kay
baytacoglu
03-05-2009, 00:31
Burada devreye ben giriyorum (izninizle)
Pınar'a katılıyorum, iki ayrı siparişle hallediyorsunuz ama süre bence biraz daha uzun olmalı, sebebi ise şu:
Ürün burada PTT'ye gelince gümrükçüler haftada bir (bazen 2) geliyorlar ve gümrük açısından denetlemelerini yapıyorlar. Eğer çok yakın tarihli iki sipariş verirseniz ve gümrükçüler o hafta zamanında gelememişlerse aynı anda iki kargonuz gümrükte olacak ve bir miktar dikkat çekici hale gelecektir. Devamı malum, istenirse sorun çıkarılabilir.
Benim naçizane önerim en az 1 hafta arayla sipariş vermenizdir.
HK450 için ise şunu söyleyeyim, elinizin altında bir sürü yıldız vida bulundurun çünkü üstündeki allen vidalar bir felaket. Açmaya kalktığınızda yalama oluyorlar. Hak,katen malzeme kalitesi de oldukça sıkıntılı ama fiyatı göz önüne aldığınızda "ne kaaa ekmek o kaa köfte" durumu devreye giriyor. Ancak her şeye rağmen ben bile ilk kez ve ayarları tam yapılmamış halde hem de en az 15km / s rüzgar altında son derece stabil uçtuğunu müşahade ettim o yüzden en az parayla hakikaten uçurabileceğiniz bir heli olduğunu söyleyebilirim. Bu heli için outdoor no problem.
Şu kadarını söyleyeyim hobbycity'de 2200mAh 25C Lipo 20$, en az iki tane alırsaı 40$, artı heli, gyro, servo, motor, esc ve kuyruk için özel servo yaklaşık 180$ (kabaca) bir maliyete senk geliyor. Burada alıcı ve vericin olduğunu kabul edersek bu boyutta bir heli için çok makul bir fiyat. Tabii artı bir de yol paraları...
Sevgiler
Barlas
sayın spunky
modelinizle ilgili sorunlarınızı halletmişsinizdir umarm. benim kendi düşüncemdir yanlış anlamayın ne yaparsanız yapın bu modeli süper stabil ve performanslı uçuramazsınız. piyasada 100$ gibi rakamlara uprage setleri var onlar bile çözüm olmaz o yüzden arkadaşlarım güzel fikirlerinide ortaya koymuşlar bence siz güzel bir 6 kanallı heliye veyahut bahadır hocam çok iyi bir noktaya değinmiş lmh corona gibi bir heliye 4 kanallı stabil ve sorunsuz uçacak helilere yönelin.
Buradan size tavsiyem ben kendim lamaV3 ümü sadece stres atmak için kullanıyorum mali yönden kendinizi zorlamadan bir kit heli almanız. bu zamandaki en maliyetsiz olanı hk-450 dir yol masrafıyla beraber 67$ tutuyor kolide 1 kg lık yer var bu yere rahat rahat 4 servo 1 gyro sığar. toplamda sanırım 150-180$ gibi bir rakama heliyi tamamlarsınız. kargo ücretinide bir kere ödemiş olursunuz.(alımda mail atarsanız siteye aynı kutunun içine koyuveriyorlar malzemeleri) geriye kalan kumanda cihazı ve alıcı bunun için tecrübeyle sabit bilgilerimiz mevcut futaba marka tercihen en az 7C paraya göre siz bilirsiniz model çok. güzel bir kumanda almak ve göklerle buluşmak.
yalnız birde trex 500 den bahsetmişsiniz bu arkadaş çok güzel bir heli ama birçok türkiye rc panoda satış ilanı mevcuttur 2. el olarak oda tamamen pil sorunu yüzünden 6 cell pil ki ona ucuz bişey alıp 3 dk uçmak yakışmaz fena para fena. o paraya çok güzel patlar heli toplarsınız ve bence en güzeli de bu olur. maddiyatınızı zorlamıyorsa patlar alın elektrikliyle hiç uğraşmayın.
Son günlerde lama iyice cozutmuştu, denge çubuğu sürekli ani baskı altında çıkıyordu yerinden dün açık havada iyice yüklenip havada çıkacak hale getirdim tabiiki fırlamasıyla beraber 10 15 metre yükseklikten palleri parçalayarak otların içine çakıldı, keşke kaydetseydim :) türk filmlerindeki patlama sahnelerinden çok daha gerçekçiydi :) bir modelcinin modeline böyle davranması hiç hoş değil onun da farkındayım :) ama kafam allak bullak oldu
1 - lamayı toparla
2 - hk450 al
3 - t-rex 500 al
4 - falcon al
5 - futaba kumanda al bekle bi süre
7 - git uçak al
8 - otur oturduğun yerde
düşüncelerinin hepsine eşit mesafedeyim salim kafayla düşünüp birşeyler yapmak lazım. beni en çok endişelendiren nokta Antalya'da bu işin üstadı sizler gibi bir tanıdığımın olmaması. şimdi hk işine girsek takıldığım emin olamadığım biyerde "-aabi şu neydi" diyip yanına gidebileceğim birinin olmaması büyük handikap diye düşünüyorum
Zor... Gerçekten zor... İçinde bulunduğun durum. Ama bu bir sınav. Sana şu aşamada şahsen herhangi bir tavsiyede bulunmamam gerektiğine inanıyorum. Nedenine gelince, yazdığın 8. madde. Eğer bu hobiyi yapma yada yapmama konusunda kesin bir kararın yoksa, seni etkilemek istemem. İlk 7 madde bir şekilde halledilir. Onlar sorun değil. Önemli olan senin bu işle ne kadar ilgileneceğin. Şimdi seni birileri cesaretlendirse tekrar, sonra ilk 7 maddeden birine karar versen ve yeni modelinle yaşadığın başka bir sorunda bu hobiyi bırakmaya karar versen, seni şimdi ikna eden insan belki sana kötülük yapmış olacak. Bu hobi maalesef ucuz değil.
Önemli olan senin gerçekten bu hobiyi yapmak istemen ve buna müsait olman. Bunun haricinde bir sorunla karşılaştığın halledilmeyecek bir durum olmaz. Ben ilk modelim olan Falcon'u (düşün hiç uçan bir şey deneyimim olmadan doğrudan 6 kanal bir heli aldım) sipariş ettiğimde Mersinden ve bu forumdan kimseyi tanımıyordum. Heli geldi.... RTF yani al uçur şeklinde satılması gereken ürün, uyku sersemi bir çinli tarafından eksik monte edilmişti. Üstüne üstelik komple kit olarak değil, kumandayı ayrı almış, hayatımda ilk defa gördüğüm altı kanal alıcıyı, aileron nedir, elevator, rudder, pitch nedir bilmeden heliye montajlamak zorunda kalmıştım. Bütün bunlar okuyarak oldu, sonra çok şükür forumdaki arkadaşlarla tanıştım. Çok faydaları dokundu.
Yani sözün özü, eğer istersen yaparsın. Eminim Antalyada da birileri heli/uçak uçuruyordur. Bizde buradan mümkün olduğunca yardımcı oluruz. Ama devam etme yada etmeme kararı senin.
Sevgiler...
spunky(kusura bakmayın imzanızda isminiz yok bu şekilde hitab ediyorum)
siz alın şimdiden hayallediklerinizi tatil mevsimi yaklaşıyor 1,5-2 aya mutlaka yolumuz oralara düşer ;D ;D (en azından benim büyük ihtimalle benim düşer) elimizde hk-450 nin toplanmasıyla ilgili videolu dökümanlarda mevcut onlarlada yardımcı olmaya çalışırız bu işin en zevkli kısmı yardımlaşabilmek emin olun türkiyeye sorabilirsiniz mutlaka sorunlarınıza çözüm bulunur.
antalyada da mutlaka bu işlerle ilgilenen vardır biraz sitelere göz gezdirin mutlaka bulursunuz.
8. madde sadece can sıkıntısından yoksa yıllardır çook büyük ilgi duyduğum bu hobiye maddi durumların toparlanması ve tabiki bu olayların ucuzlaması yolu ile bir şekilde girdim ki çıkmaya hiç niyetim yok.
2 adet nadir bulunan amiga 500 parçasını elden çıkararak yaralı lama'mı toparlayıp akabinde wing tiger uçağı filoya eklemeye karar verdim, belki çok mantıklı ve doğru olmayabilir ama sonuçta bu bir hobi ve böylesi hoşuma gidecek sanırım.
ayrıca arpaçbahşiş'de yazlık var bu sene gelebilir miyim bilmiyorum ama mersine illaki yolumuz düşecek malum hanım köylüyüz :) o zaman sizlerle tanışmayı isterim tabiiki.
şimdi dönelim miracle mart'a verelim siparişlerimizi :)
Tekrar merhabalar arada boş duramadım miracle-mart'dan modifiye parçaları sipariş ettim. Ustalar kızabiir niye masraf ettin diye ama haybeden bir para geldi bende haydan gelen huya gider dedim :) neyse
Extended shaft
A-B Extended motor
extra extreme pals
extreme tail boom
landing skid
extra batarya
canopy flan aldım
fakat sıkıntı şu
youtube videosunu şimdi yüklüyorum orada da net olarak görünüyor
inner shaft'da çok ciddi sarsıntı var ve bir türlü kesemiyorum. shaft palsiz dönerse mükkemmel en ufak eğiklik yok çünkü altındaki dişli de sıfır. Hatta helikopter sarsılarak çalışırken bile alttaki dişlilerde yalpa yok. Palleri taktığım anda başlıyor sarsılmaya. Dışarda denedim olabileceğin en iyisini yaptı canavar gibi uçtu diyebilirim. Tabi esinti yine ciddi sıkıntı ama nokta kadar görünecek şekide yüksetip sağ salimgeri indirmeyi başardım. şu sarsıntı işini çözebilirsem tadından yenmeyecek.
Spunky, yeni parçaların hayırlı olsun. Youtube videosunun linkini verirsen bir inceleme şansımız olabilir. Görmeden yorum yapmak biraz afaki olacak.
[Sadece Kay
anca upload oldu :)
ayrıca az evel çektiğim test videosu
devir artınca rezonans değiştiği için vibrasyon azalıyor
[Sadece Kay
Bu sorun denge çubuğundan olabilir. Kumpasla ölçüp ortalaman çözüm olabilir. Denge çubuğunun karşılıklı ağırlıklarını kontrol et. 2. olasılık da inner şaft ı sabitleyen parçaları kontrol etmende fayda var.
Kumpasım yok :( kuyruk zaten tamamen işlevsiz ve söküp denedim sonu aynı :( inner shaft'ı tutan vidalar falanda gayet iyi durumda zaten 2 vida sıkıyor başka bi numara yok :)
Uçuş sırasında sıkıntı yaratmıyor ama olmazki böyle yav ne şanssız adamım
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.