Orijinalini görmek için tıklayınız : Ilk ucus(yada düsüs) deneyimi
daha evvelden birkac evde deneme ve kücük alan sebebiyle olan kazalardan sonra ilk kez rüzgarsiz ve yagmursuz bir pazar günü disarida ilk ucurma deneyimimi yasadim...
hala dengeli olarak havaya düz bir sekilde helikopteri kaldiramiyorum ama 10-15m yükseklige kadar ciktim denebilir
mükemmel keyifliydi yalniz stabil yerinde tutamamam dolayisiyla esky in alip basini gitmesi ile panik yapip birkac kez gaz kesmemden sebep 1-2 yere cakildim :))
bana inis takimi dayanmiyor, ve ne yaptiysam helinin saga yatmasini ve ileri gitmesini engelleyemedim ayrica havada asili da kalamadim ya asagi ya yukari...
motordan rotor kismina gelen mafsallar ile oynadim, yine de saga yatmayi engelleyemedim ve isin komik kismi hareket mesafesi daraldigindan sola gidislerde problem olmaya basladi
fakat yükseldigimdeki keyfimi sormayin gitsin :))))
Öncelikle kırımsız uçuşlar dilerim. Ama kırımsız uçuş için yapılması gereken bazı zorunlu ayarlar ve alıştırmalar var.
Lama V4, basit bir mekanik yapıya sahip. Yine de öncelikle Lama V4'ün tüm mekanik setuplarının doğru olduğundan emin olun. Swash plate den pallere giden link kollarının hepsinin aynı uzunlukta olması gerekir. Aksi taktirde sağa/sola, ileri/geri gitme eğiliminde olur. Öncelikle kumanda üzerindeki tüm trimleri sıfırlayın. Bir kumpas yardımı ile tüm link kollarını eşit uzunluğa getirin. Özellikle bataryanın merkezde olmasına dikkat edin. Bu ayarları yaptıktan sonra havada yatış eğilim görüyorsanız kumanda üzerinden trim ayarlarını düzeltin.
Etkili bir helikopter kullanımı için, öncelikle hover'ı tam yapabilmeniz gerekiyor. Hover'ı tam olarak yapamazsanız kırım kaçınılmaz olur. Bunu başarmadan helikoptere fazla irtifa vermeyin. Başlangıçta 1 ile 2 metre arasındaki irtifada hover yaptırın. Pili hover için kullanırken aralarda iniş yapın. Doğru inişi öğrenemezseniz her 5 dakika, bir masraf demektir. Yaklaşık 1 dk. hover sonra iniş şeklinde çalışın. İniş anında iniş takımları yere değmeden hemen önce bir miktar gaz verin. Böylece sert inişle iniş takımlarının kırılmasını engelleyebilirsiniz.
İlk hover çalışmalarınızı "Tail Inn" kuyruk size bakar pozisyondayken çalışın. Bu şekilde sorunsuz hoover olayını becerdikten sonra "Nose Right" burun sağda ve "Nose Left" burun solda hover denemelerine geçebilirsiniz. Hover ın son aşaması ise "Nose Inn" burun size dönükken hover yapmaktır. Tüm hover çalışmalarını sırasıyla bitirdikten sonra sıra alan turuna geliyor. Hava durumu müsaitken (Lama için sıfır yada sıfıra yakın rüzgar şart maalesef) 4-5 mt. yüksekte helikopteri dilediğiniz gibi dolaştırabilirsiniz. İrtifa arttıkça rüzgar da şiddetleneceği için çok yüksek irtifaların kontrolü yitirmenize sebep olabileceği ihtimalini unutmayın.
Son bir not, düzeltme konutlarını küçük "tık" lar şeklinde verin. Stickleri sonuna kadar dayayıp komut vermekten kaçının.
Bu anlattıklarım temel helikopter teknikleridir. Lama'ya has değildir ama lama pilotajında da geçerlidir. İleride 6 kanal bir heliye geçtiğinizde de bir hayli işinize yarar.
Çalışmalara devam ;) Kolay gelsin.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.