cansung
25-11-2009, 09:38
YAK 54
Yakovlev YAK - 54 ilk kez 23 Aralık 1993 yılında uçmuş olan bir Rus akrobasi uçağıdır.
Yakovlev tasarım bürosunun yeni nesil bir akrobasi uçağı projesinin bir parçası olarak 1937’de başlatılmış uzun bir üretim sürecinden UT-2/AIR-10 modelinden koparak ortaya çıkmıştır. Baş üretici Dimitry Drach ve baş mühendis Vladimir Popov tarafından tek koltuklu Yak 55M’den değiştirilerek geliştirilmiştir.
2005 yılına kadar JSV “Gorky U-2” ile birlikte Saratov Aviation Kuruluşu tarafından üretilmiş, üretim daha sonra Arsenyev’de bulunan Arsenyev Aviation Company’e kaydırılmıştır.
Genel Karakteristikleri:
Personel: Bir veya iki
Uzunluk: 6.91m
Kanat Açıklığı: 8.16m
Yükseklik:1.65m
Boş Ağırlık: 769 Kg
Maks. Kalkış Ağırlığı: 990 Kg.
Motor: 1xM-14X, 268kW (360 HP)
Performans:
Son Hız: 460 km/s
Sayir Sürati: 250 km/s
Menzil: 700 km
Hizmet tavanı: 3000 m (9843 ft)
Tırmanma Hızı: 15 m/s (3000 ft/dakika)
Barlas Aytaçoğlu
Yakovlev YAK - 54 ilk kez 23 Aralık 1993 yılında uçmuş olan bir Rus akrobasi uçağıdır.
Yakovlev tasarım bürosunun yeni nesil bir akrobasi uçağı projesinin bir parçası olarak 1937’de başlatılmış uzun bir üretim sürecinden UT-2/AIR-10 modelinden koparak ortaya çıkmıştır. Baş üretici Dimitry Drach ve baş mühendis Vladimir Popov tarafından tek koltuklu Yak 55M’den değiştirilerek geliştirilmiştir.
2005 yılına kadar JSV “Gorky U-2” ile birlikte Saratov Aviation Kuruluşu tarafından üretilmiş, üretim daha sonra Arsenyev’de bulunan Arsenyev Aviation Company’e kaydırılmıştır.
Genel Karakteristikleri:
Personel: Bir veya iki
Uzunluk: 6.91m
Kanat Açıklığı: 8.16m
Yükseklik:1.65m
Boş Ağırlık: 769 Kg
Maks. Kalkış Ağırlığı: 990 Kg.
Motor: 1xM-14X, 268kW (360 HP)
Performans:
Son Hız: 460 km/s
Sayir Sürati: 250 km/s
Menzil: 700 km
Hizmet tavanı: 3000 m (9843 ft)
Tırmanma Hızı: 15 m/s (3000 ft/dakika)
Barlas Aytaçoğlu