Orijinalini görmek için tıklayınız : 17 cc Benzinli uçak motoru
Benzinli uçak motorlarının hacimleri gittikçe küçülmeye devam devam ediyor. RCS firmasının 17 cc lik benzinli motoru, .60-.90 sınıfı uçaklara uyacak şekilde üretilmiş. Büyük uçak taşıma sıkıntısı olanlara ekonomik bir çözüm. Fiyatı 180$ civarında. Sanırım yakında nitrometan motorlara veda edeceğiz.
[Sadece Kay
Ben de patlar motorlu bir model yapmayı düşünüyordum. Ama motor küçük olsun istemiştim, maximum 25 lik gibi.. Fakat Barlas Hocam, "motor küçüldükçe ayar tutturma problemi büyür" diye uyarınca vazgeçtim. Benzinli motorlar ilgimi çekip duruyordu. En küçüğü 26 cc idi yanılmıyorsam. Fiyatlarıda oldukça pahalıydı. Bu motor 17 cc. daha küçük ve fiyat daha uygun gibi. Düşünelim derim.
Saygılar
Safa.
Patlar motorlar benzin motorlarına göre çok sorunlu :) ,yavaş yavaş benzinli motora geçip 3 TL ye gün boyu uçmak lazım :) , İstanbulda %90'ı benzinli motorlara geçmişler , söylediklerine göre yurt dışında satılan en dandik benzinli motor bile fıstık gibi sorunsuz çalışıyor diyorlar , ben onların yalancısıyım .
Uçmayı iyi öğrendikten benzinliye geçmek çok mantıklı ,ilk yatırım biraz pahalı olabilir , servoları falan pahalı ama yakıt masrafı biteceğinden dolayıda kısa bir sürede amorti eder ,mesela Barlas ve Murat hocam benzinli alsalar 3 ayda amorti ederler ,kimse onlar kadar uçmuyor. :) :) :)
Barlas hocama aylardır benzinli konusunda inceden inceden telkinlerde bulunuyordum. O da bugünlerde düşünmeye başlamıştı benzinli motoru. Bugüne kadar benzinli motorların en büyük handikapı yüksek hacimleriydi. Hacmin yüksek olması yakıt tüketimi açısından değil de kullanılacak uçak ebadı açısından düşündürücü. 2 metre kanat açıklığı olan bir modeli taşımak bir dert. Bu bahsettiğim 17 cc lik motoru daha küçük ebatlardaki uçakları benzinli motor ile kullanma imkanı sağlıyor. Uçak taşıma derdi nispeten ortadan kalkıyor. Bugün 0.60-0.90 ci lik motor ihtiyacı olan akrobasi modelleri yaklaşık 170-180 cm kanat açıklığına sahipler. Taşımak o kadar zor olmayacak. Üstelik 3 TL' lik benzin maliyeti okuduğum kadarıyla 50 cc' lik motorlardaki ortalama maliyet. 17 cc olunca 1-1,5 TL civarına düşer. Hesaplamaya değmeyecek kadar bir rakam. Doya doya uçmak istiyorsanız, nitrometan yakıtlarda yanlış hesaplamadıysam 10 TL civarında bir günlük uçuş maliyeti var. Bu da ayda 30-40 TL aylık yakıt tasarrufu demek. Ayda bir adet standart servo parası cepte kalacak yani.
Benimde takip ettiğim kadarıyla en uyduruk Çin malı benzinli motorlar bile gayet sorunsuz çalışıyor. Bu tip motorlarda 2 adet can alıcı parça var. Biri yakıt beslemesini sağlayan karbüratör ki şu ana kadar incelediklerimin hepsinde Walbro karbüratör vardı, ikincisi ise ateşleme sistemi. Ateşleme sistemini de istediğiniz kalitede almanız mümkün diye biliyorum. Eğer ateşleme piliniz dolu ise ve deponuzda da benzininiz varsa, havada stop etme gibi bir derdi yok bu motorların.
Fiyat olarak da 180$ kargo hariç bir O.S. 55AX fiyatı. Gelde alma.... :)
Ekleme: Motorla ilgili bir video
[Sadece Kay
baytacoglu
15-12-2009, 15:50
Ben de patlar motorlu bir model yapmayı düşünüyordum. Ama motor küçük olsun istemiştim, maximum 25 lik gibi.. Fakat Barlas Hocam, "motor küçüldükçe ayar tutturma problemi büyür" diye uyarınca vazgeçtim. Benzinli motorlar ilgimi çekip duruyordu. En küçüğü 26 cc idi yanılmıyorsam. Fiyatlarıda oldukça pahalıydı. Bu motor 17 cc. daha küçük ve fiyat daha uygun gibi. Düşünelim derim.
Saygılar
Safa hocam,
Söylediğimin yine de arkasında duruyorum ama bu motora gelince iş değişir. Bunlar elektronik ateşlemeli ve araba tipi bujiyle ateşleme yapıyor. Böylece gerçekten de glow motorlara göre havada stop etme olasılıkları daha az ama sakın ha etmez diye düşünmeyin, ediyor. Daha dünkü THK ile konuşmamada satışta Turgay beyin DLE55 motorun stop ederek Extrasının kırımına neden olduğunu bana iletti.
Bir de Safa hocam, 17cc.lik motor glow olarak .60-.90 ci motorlara denk geliyor ki bu da benim YAK boyutunda bir uçak eder. Sizin planladığınız model bu boyutlarda ve ağırlıkta ise valla ben kendi adıma hemen alın derim. Ayrıca şunu da ilave edeyim, bir süredir RC Panoda motorları takip ediyorum. Spesifik birkaç motor dışında ilanlar ööyle duruyor, yani glowlarda satış yok. Bu da trendin ne yönde olduğunun bir göstergesi.
Her halde yatırımı gerçekten artık glow motorlar üstüne yapmamak lazım.
Şimdiden hayırlı olsun.
Sevgiler
Barlas.
Safa.
baytacoglu
15-12-2009, 15:56
Sevgili arkadaşlar,
Dün itibarıyla TGY52 Overbore benzinli motor siparişimi vermiş bulunuyorum. Vatan millete hayırlı olsun. Umarım takılmadan gelir.
Sıra bir de uygun uçak almaya geldi.
Gönlüm THK'daki YAK54'den yana
Ama SU26 (sarı olan) da göz kırpıyor.
Satıştaki Turgay hoca ve Şemsettin hocalar da Kırmızı beyaz renklerdeki Extra 300 diyorlar (Bir trainer gibi süzüldüğünün üzerine basa basa tavsiye ettiler).
Alın size anket.
Herkes oylasınnnnnnnnnnnn ;D ;D ;D
Sevgiler
Barlas.
Hayırlı olsun abi, senden korkulur vallahi :)
Her ne kadar kalbim SU-26 dese de mantığım Extra 300 diyor. Harika bir akrobasi uçağı. Ben oyumu Extra' dan yana kullandım.
baytacoglu
15-12-2009, 16:09
Hayırlı olsun abi, senden korkulur vallahi :)
Ben bilem kendimden korkmaya başladım valla,, heeeyyyyytttt ullllaaannnnnnnnnn korkun benden beeeeeeeeeeeeee ;D ;D ;D
baytacoglu
15-12-2009, 16:12
Her ne kadar kalbim SU-26 dese de mantığım Extra 300 diyor. Harika bir akrobasi uçağı. Ben oyumu Extra' dan yana kullandım.
Oradaki uçaklar içerisinde Extra kanat açıklığına göre boyu en uzun olan uçak dolayısıyla dengeli uçuş bakımından muhtemelen en stabil olacak olan uçaktır, diğer taraftan ağırlığı da en fazla olan uçak yani 52 TGY motor ve 20x8-10 pervane ile yeterli performans alınabilir mi ??? ??? ???
Biraz daha düşünelim bakalım.
Safa hocam, 17 cc. diğer benzinli modellere göre küçük bir hacme sahip ama CI cinsinden bakıldığında 1.037 ci e tekamül ediyor. Bu motor kurumdaki Monsun 60, Calmato 60 ve Turbo Raven ile harikalar yaratır. Ya da bu motora Murat hocam ın Senior Telemaster'ını yakıştırabiliriz ki sitesinde bir depo yakıt ile (yaklaşık 400 cc sanırım) bu uçağın 27 dakika uçtuğunu yazıyordu. Muazzam bir ekonomi bence. Aynı uçağa glow motor taksak (O.S. 91 FX - 480 TL yurtiçi fiyatı) motor ve yakıt masrafı ayrı bir dert olur.
Fiyat ve güzellik açısından Extra 300 güzel abi bence Edge 540 ı da düşün :) Ankete ekledim.
baytacoglu
15-12-2009, 19:35
Cansun zaten karar vermekte zorlanıyordum şimdi hepten içinden çıkılmaz hal aldı... ;D ;D ;D
Bence de Extra260 olsun derim ama,
1- Renk sarı-lacivert varmış başka renk yok (kırmızı-beyaz değil)
2- Barlas hocamın da dediği gibi motor gücü ile uyumlu olacakmı?
3- Bence en önemlisi 210 cm lik bir skala bir gövde nasıl taşınacak?
Saygılar.
Safa.
Hep Extra 300 denilmiş, ben göremedim. Extra 260 var sadece.
Safa.
Abi hepsi aşağı yukarı aynı , sen hangisini en çok beyendiysen onu al kimseden etkilenme :)
baytacoglu
16-12-2009, 11:37
Safa hocam, haklısınız, model Extra 260.
Aceleyle ağzımızın alıştığını yazmışız biz de ankete ama 260 için konuşuyoruz.
Bu arada benzer modelleri başka sitelerde de buldum. Fiyatlar yakın markalar değişik.
Hala inceliyorum.
Sevgiler
Barlas.
Extra 260 olarak ben düzelttim, tabi sizin için bir mahsuru yoksa.
50cc motorlar için modelleri bende inceledim. Tümü 200cm gövde boyuna çok yakın. Kurum haricinde incelediğim modellerden Fly Model'in Katana 50cc ürünü, ağırlık olarak gayet iyi gözüküyor. Aynı markanın Yak 54 ü ile karşılaştırıldığında kanat yükü daha makul gözüküyor. Bence bu model de değerlendirilmeli.
baytacoglu
16-12-2009, 14:48
Sevgili arkadaşlar,,
Katkılara çok teşekkürler.
Sanırım son karar olarak Kyosho'daki Fly Model YAK54 olacak gibi görünüyor.
Ben şu andaki YAK ile de iniş sorunları yaşamıştım ilk başlarda ama özellikle flapaileron (ya da kumandamızdaki tarifle airbrake) kullandıktan sonra inişler çok daha rahat olmuştu. Şimdilerde ise maaşallah hiç sıkıntı çekmiyorum. Eninde sonunda bu model benim şimdiki uçağımdan boy olarak sadece 30 cm uzun ve kanat olarak da sadece 40 cm uzun. Yani ben uçuş karakteri bakımından şimdiki uçağımdan çok da farklı olmayacağını düşünüyorum.
Bu yüzden kararımı ağırlıklı olarak YAK üzerinde topladım. Başlamak için uçuş karakterini bildiğim bir uçak olması da tercihte etkili...
Sevgiler
Barlas.
baytacoglu
16-12-2009, 17:21
Arkadaşlar oylama fazla rağbet görmedi,
Zaten YAK yola çıktı.
Bunu MMU 2010-01 kayıt numarası ile kaydedeceğim.
Sevgiler
Barlas.
Hayırlı olsun Barlas hocam, kazasız/kırımsız uçuşlar dilerim. Motor yolda, uçak da yolda.... Bu uçak kutuda fazla durmaz, hemen uçmak ister. Şimdi elektronikler yok, daha bekler diyeceksiniz amaaaa ben hala çabuk uçar diyorum. Servolar konusunda Hobbycity de 50cc uçaklar için BlueBird servolar görmüştüm. Dijital, metal dişli ve yüksek torklu. 50cc uçaklarında kullanan bir kaç kişi tam not vermişler. Bir inceleyin isterseniz.
Arkadaşlar oylama fazla rağbet görmedi,
Zaten YAK yola çıktı.
Bunu MMU 2010-01 kayıt numarası ile kaydedeceğim.
Sevgiler
Barlas.
Hayırlı olsun abi ,kazasız kırımsız uçuşlar dilerim.
baytacoglu
16-12-2009, 20:33
Sağol, daha güzelleri sizin olsun
Barlas.
sarıkaya
16-12-2009, 21:36
Vay hocam hayırlı uğurlu olsun, yakışır.Benzinli motorlar biraz daha küçülsün bakalım, bende inşallah TUCANO' ya takmayı düşünüyorum.
baytacoglu
16-12-2009, 22:28
Hocam sağol. Daha güzelleri sizin olsun inşallah.
Tucano için 17cc motor incelemesi var sayfada. Hazır yani...
Sevgiler
Barlas.
Barlas Hocam, hayırlı olsun. Sizin adınıza çok sevindim. Yılbaşına kadar ancak toparlanır gibi. Kısmetse 1 Ocak öğleye doğru ilk uçuşu yaparsınız diye düşünüyorum.
Metanolle çalışan glow motorlara nedense pek ısınamamıştım ama bu motorlar mobylet motorunun benzeri gibi. Daha sağlıklı çalışacağına inanıyorum.
Patlar modele geçişim olursa bu tür bir motorla olacak.
Tekrar hayırlı olsun, güzel günlerde doyasıya kırımsız uçuşlar yapmanızı diliyorum.
(Arabaya sığacakmı ? merak ettim)
Saygılar.
Safa.
Barlas hocam, motor gelsin, model uçsun artık bir benzinli motor incelemesi / değerlendirmesi alırız sizden.
baytacoglu
17-12-2009, 08:32
Arkadaşlar herkese güzel dilekleri için çok teşekkür ediyorum.
Bu yürekten destek beni gaza geirecek valla şimdi tezgahı kuracağım yani... ;D ;D ;D
Evet doğrusunu isterseniz ben de heyecanlandım ama modelin büyüklüğünden değil de motorun farklı olmasından.
Bu uçağın uçuş ağırlığı 8 kg olarak veriliyor.
Bu motor bu ağırlığı çeker mi diye soru işaretleri var kafamda ama pek çok yorumda neredeyse birebir aynı olan Great Planes Yak54 uçağına da bu motoru takmışlar ve çok güzel yorumlar var (o da 8 kg)
Bakalım, kısmet. Sanıyorum burada en önemli şey pervane seçimi. Büyük çap, düşük hatveli pervane bu uçak için uygun olacak gibi.
Servolara gelince, MG940 servolar için de çok güzel şeyler yazıyorlardı ama ben çektiğimi bilirim. Resmen uçak düşürdüler. Ben kesin kararlıyım, servolar Hitech 5640 MG olacak. O yüzden uçak bekler... ben de bekler... Zaten daha pervane de sipariş etmedim.
Ancak yaparken kısmetse bir miktar film de çekmek istiyorum. Böylece biraz kalıcı olur.
Herkese tekrar teşekkürler.
Sevgiler
Barlas.
baytacoglu
17-12-2009, 14:18
Arkadaşlar,
şanssız bedeviyi devede yılan sokarmış.
Aldığımız uçağın kutusu YAK ama içinden KATANA çıkmış. Kyosho da beni arayıp haber verdi.
Bu durumda uçak iptal.
Gaelişte gecikme olacak.
Ya sabııııırrr!!! ???
Her şeyde bir hayır vardır. Belki Extra 260 göz kırpıyordur. ;)
baytacoglu
17-12-2009, 16:58
Valla ben YAK'ı almaya karar vermişim bir kere durur muyum?
THK'dan bgün yolluyorlar bile...
;D ;D ;D
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.