Orijinalini görmek için tıklayınız : Barlas Abi 26 CC Benzin
Barlas abi bana bir emrivaki yapsana :)
Bana Turnigy 26cc benzinli getirt al sana getirtim borcun bukadar desende bende mecburen alsam ,sonra ardından Yak 54-60 alsam ve bu motoru taksam olmazmı ? kendim sipariş vermeye elim gitmiyor korkuyorum :D
Turnigy 26cc 3HP ve 850gr komple bu arada :) ciddi ciddi alsammı diye düşünüyorum,
,
Buda 2.41 ps daha hesaplı 890gr
[Sadece Kay Version_2.html
Sevgili Cansun,
26 cc ideal olarak 120 size için üretilmiştir, 60-90 size için büyük . Telefonla görüştüğümüz gibi.
görüşürüz murat
Abi verdiğin bilgiler içi teşekkürler, vazgeçtim öcelikle senin uçağın bitmesini bekleyeceğim :) sonra karar vereceğim. 120lik bir uçakta 26cc mtorun performansını görelim.
baytacoglu
10-03-2010, 00:01
Konuya biraz geç maydanoz oldum ama balıklama daliimm ;D.
Cansun'cum, Muratın da dediği gibi 26cc motorlar 120lik uçaklara göre. 60-90 uçaklar için şimdi 17cclik motorları üretiyorlar.
O yüzden bazı avantajları nedeniyle (ki başta da taşıma konusu geliyor) 60-90 sınıfı bir uçak düşünüyorsan 17cc.lik motorlara bak derim ancak şu anda örneğin Phoenix uçakların bu sınıftaki modelleri glow motorlara göre dizayn edilmişler. Neticede olmayacak bir şey yok biraz modifikasyonla mükemmel benzinli hale gelirler.
Sevgiler
Barlas.
Cansun bey, 26 cc yerine 60-120 sınıfı uçaklarda kullanmak üzere 20cc motor tercih edebilirsiniz. RCGF firmasının yeni çıkardığı 20cc modeli 2.2hp/1.64KW güç üretiyor. 90 sınıfı uçaklar için yererli bir güç bence. Üstelik benzinli motorlardaki montaj sorununa çare olması için bu ürün arkadan karbüratörlü olarak üretilmiş. 1080 gr. (ateşleme ve egzost dahil) ağırlığında ve 15x6 pervane ile 9500 rpm devir yapıyor. 185$ fiyat ile Himodel'de satılıyor.
Link:
[Sadece Kay plane_Rear_Induction.html
Aynı markanın 15cc olan modeli de mevcut. O da 168$ fiyatında. Toplam ağırlığı 825 gr., ürettiği güç ise 2.1hp/1.54KW.
13x8 pervane ile 10000 rpm devir yapabiliyor. 40-60 sınıfı uçaklar için önerilmiş. 40'lık uçağa takmak biraz ütopik olabilir ama 60 lık uçaklar için gayet yeterli olur kanısındayım.
Link:
[Sadece Kay ction.html
15 cc nin de satışta olduğunu dün biliyor olsaydım bunu alırdım. :( Glow motor sipariş ettim. Os 55 ax. >:(
baytacoglu
10-03-2010, 10:12
15 cc nin de satışta olduğunu dün biliyor olsaydım bunu alırdım. :( Glow motor sipariş ettim. Os 55 ax. >:(
Safa hocam
Bombayı siz patlattınız valla... Demek artık sizi de patlarlar arasında görebileceğiz. Çok sevindim. Merakla bununla uçuracağınız modelinizi bekliyorum.
Hayırlı olsun.
Sevgiler
Barlas.
Almışken 26CC olsun diyorum :) motoru küçültmek yerine uçağı büyütelim.
[Sadece Kay Version_2.html
Bu makinede hoşuma gitti ,normal bizim motor mountlara göre . Aslında Ankarada buldumda belki hiç uğraşmam direk alırım.
Safa hocam hayırlı olsun. Nitrometan kokusunu almadan olmaz vallahi :) Şaka bir yana Cansun bey'in mesajının akabinde dün akşam önce HK de sonra da HiModel de ufak bir araştırma yaptım. 15cc motoru o zaman fark ettim. Önceden bilgim olsaydı forumda bilgilendirirdim. İleride benzinliye birlikte geçeriz. Benim tercihim de 15cc den yana olacak. 60 lık bir Katana, Yak54, Cap232 yada Edge 540... Artık o anda hangisi içime sinerse o modelde 15cc benzinli kullanmayı planlıyorum.
Benzin motorlarda karbüratörün yanda olması, cowlingli modellerde cowlingin delik deşik olmasına neden oluyor. Şahsen benim tercihim arkadan karbüratörlü motorlardan yana olacak gibi gözüküyor.
Pınar bey cowling konusunda haklısınız ama inanıyorum Yak 54 ün cowlingi karburatörü gizleyecek kadar büyüktür.
baytacoglu
10-03-2010, 11:32
Pınar bey cowling konusunda haklısınız ama inanıyorum Yak 54 ün cowlingi karburatörü gizleyecek kadar büyüktür.
En azından bendeki YAK istersem egzost dışında hiçbir şeyin cowling dışına çıkmasına izin vermeyecek kadar büyük...
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.