mozeren
29-03-2010, 14:03
Sevgili arkdaşlar gelişen benzin motor teknolojileiryle günümüzde benzin motorlar hem kendisi hemde yakıtlıya avantajlı olmaya başlamıştır.
Sizlere 26 cc SPE motor rodajı ile ilgili tecrübelerimi aktaracağım. Öncelikle benzin motor rodajı sabır isteyen bir iş glow lara gibi 2-3 depo yak uç olmuyor. Uçak üzerinde rodaj önerilmiyor süreç uzun olduğundan ve vibrasyon fazla olduğundan uçağınız başlangıçta anlamsız vibrasyon hasarına maruz kalıyor. Motor resimdeki gibi mutlak bir sehpaya monte etmelisiniz
[Sadece Kay
Motor monte edildikten sonra kullanacağınız yağlı benzin Spe için yağ 20-25:1 oranında önerilmekte yani 3 lt 120 cc yağ (2 zaman motor) tüm bağlantılarınız, deponuz, yakıt doldurucunuz mutlaka benzin uyumlu olmalıdır. Uygun pervane 26 cc 16x8 rodaj için önerilendir. Motor ilk çalıştırılmadan choke (jikle) kapalı olarak ignation off olarak emdirilmeli ve yakıt ile karbüratör iyice dolmalı (kısmen boğulmalı) ignation on yapılarak choke kapalı iken bir kaç tur çevrildikten sonra choke açıldıktan sonra bir eldiven veya stick ile kuvvetle start verilmeli. İlk severinde pazu yapıyorsunuz ama çalışmaya başladıktan sonra sorun yok. Çalıştıktan sonra bir galonun 1/4 gelene kadar 10 dk çalıştırp motoru soğutun ve asla (2000-4000 devir üzerine çıkmayın) , bu süreden sonra motor aralıklı yüklenebilri ve süreyi uzatabilirsiniz . Öneri en az 1-3 saat çalışması benim gözlemim motor yerde 4 litre yaktıktan sonra düzenli geçiş sağlamaya başladı. Bu süreden sonra zengin olan high speed needle kısılabilir ozaman 16x8 den 7500 devir yakalayabiliyorsunuz. İgnation pili 6v Nimh ancak 5v lere düşünce motor sorun çıkartabiliyor.
Bu sitedeki bir modelci arkdaşda gerçekten güzel bilgiler vermiş
[Sadece Kay
Sizlere 26 cc SPE motor rodajı ile ilgili tecrübelerimi aktaracağım. Öncelikle benzin motor rodajı sabır isteyen bir iş glow lara gibi 2-3 depo yak uç olmuyor. Uçak üzerinde rodaj önerilmiyor süreç uzun olduğundan ve vibrasyon fazla olduğundan uçağınız başlangıçta anlamsız vibrasyon hasarına maruz kalıyor. Motor resimdeki gibi mutlak bir sehpaya monte etmelisiniz
[Sadece Kay
Motor monte edildikten sonra kullanacağınız yağlı benzin Spe için yağ 20-25:1 oranında önerilmekte yani 3 lt 120 cc yağ (2 zaman motor) tüm bağlantılarınız, deponuz, yakıt doldurucunuz mutlaka benzin uyumlu olmalıdır. Uygun pervane 26 cc 16x8 rodaj için önerilendir. Motor ilk çalıştırılmadan choke (jikle) kapalı olarak ignation off olarak emdirilmeli ve yakıt ile karbüratör iyice dolmalı (kısmen boğulmalı) ignation on yapılarak choke kapalı iken bir kaç tur çevrildikten sonra choke açıldıktan sonra bir eldiven veya stick ile kuvvetle start verilmeli. İlk severinde pazu yapıyorsunuz ama çalışmaya başladıktan sonra sorun yok. Çalıştıktan sonra bir galonun 1/4 gelene kadar 10 dk çalıştırp motoru soğutun ve asla (2000-4000 devir üzerine çıkmayın) , bu süreden sonra motor aralıklı yüklenebilri ve süreyi uzatabilirsiniz . Öneri en az 1-3 saat çalışması benim gözlemim motor yerde 4 litre yaktıktan sonra düzenli geçiş sağlamaya başladı. Bu süreden sonra zengin olan high speed needle kısılabilir ozaman 16x8 den 7500 devir yakalayabiliyorsunuz. İgnation pili 6v Nimh ancak 5v lere düşünce motor sorun çıkartabiliyor.
Bu sitedeki bir modelci arkdaşda gerçekten güzel bilgiler vermiş
[Sadece Kay